مدیر فرهنگی دانشگاه تفرش تاکید کرد نقاط ابهام آیین‌نامه‌ کرسی‌های آزاداندیشی رفع شود

پایگاه خبری تفرش:

مدیر فرهنگی دانشگاه دولتی تفرش با بیان اینکه آیین‌نامه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با اینکه کامل است، نقاط ابهامی دارد که باید برطرف شود، گفت: باشگاه آزاد اندیشی این دانشگاه نیازمند حمایت‌های فکری و مالی است.

 

محمد حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه مرکزی، عنوان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی سب می‌شود کشور و دانشگاه بتواند بدون دغدغه و با آرامش به رشد و پویایی برسد. وقتی سؤالات در این جلسات به اشتراک گذاشته می‌شود هر دانشجو نظر خود را بیان می‌کند و از خلال این نظرات به ایده‌هایی نو می‌رسیم.

 

وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که دانشجویان بتوانند دغدغه، حرف‌ها و ابهاماتی را که در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند و پاسخی قاطع از سوی مسئولین برای این سؤالات نمی‌شنوند و دیدگاه‌هایی که اجازه‌ طرح آن را نیافته‌اند در چارچوب خاص که حریم‌ها حفظ شود و به قوم یا ملتی توهین نشود، بیان ‌کنند.

 

حبیبی اشاره کرد: در کرسی‌های آزاداندیشی داوران صاحب‌نظر به مدت پنج دقیقه در جلسه طرح موضوع می‌کنند و بعد از آن بسته به مدت زمانی که به دانشجویان گروه موافق و مخالف داده می‌شود نظرات مطرح شده و در پایان جلسه داور موضوع را جمع‌بندی می‌کند. در صورتی که حضور و فعالیت دانشجویان بالا باشد، دیدگاه‌ها مورد پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این جلسات تسلط و تخصص شخص صاحب نظری که بعنوان داور در جلسه حضور دارد بسیار مهم است و از آنجا که کرسی‌های آزاداندیشی با حضور دانشجویان و صحبت‌هایشان ممکن است به سیاه‌نمایی، مغالطه‌گری و یک‌طرفه‌گرایی سوق داده شود، حضور یک داور مسلط می‌تواند این تنش را مهار کند.

مدیر فرهنگی این دانشگاه بیان کرد: داوری که به این جلسات دعوت می‌شود باید در حوزه‌ مورد بحث به قدری مسلط باشد که بتواند دغدغه دانشجویان را پاسخ دهد و افکار را جهت‌دهی کند

حبیبی درباره نحوه انتخاب موضوع عنوان کرد: در باشگاه آزاداندیشی، فعالان دانشجو در حوزه‌های بسیج، انجمن و کانون حضور دارند و در نشست‌هایی که با حضور این اعضا در این باشگاه گذاشته می‌شود موضوعات بسیاری مطرح ‌شده و در نهایت موضوعی که از دید همه مهمتر است مطرح و انتخاب می‌شود.

وی الزامات و ساختارهای کرسی آزاداندیشی را مطرح کرد و گفت: آیین‌نامه موجود با اینکه کامل است، اما نقاط ابهامی دارد که نیاز است برطرف شود. باشگاه آزاد‌اندیشی دانشگاه تفرش باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه این باشگاه نیاز به حمایت‌های فکری و مالی دارد افزود: گروه نظارت بر کرسی‌های آزاداندیشی نیز علاوه بر حمایت‌های مالی باید حضورشان را در زمینه‌های دیگر از قبیل اتاق ‌فکر، حمایت‌های فکری و انتخاب افراد صاحب‌نظر بیشتر کنند.

حبیبی افزود: همه دانشگاه‌ها برای برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاداندیشی با مشکلات مالی روبرو هستند و اگر ورازتخانه بودجه خاصی به این زمینه اختصاص می‌داد این مشکلات برطرف می‌شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه تفرش بیان کرد: معتقدم حالا که با کمبود بودجه روبرو هستیم اگر همه بودجه‌های فرهنگی را به کرسی‌های آزاداندیشی اختصاص دهیم و این مورد را در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر کنیم، دیگر شاهد اختلافات سیاسی و اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

وی به برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت: در نظر داریم از اعضای هیئت علمی معارف دعوت کنیم تا بعنوان داوران بومی و صاحب‌نظر در جلسات کرسی آزاداندیشی شرکت کنند و از طرفی قصد داریم، هر ترم دو جلسه کرسی ‌آزاد اندیشی داشته باشیم و بعد از هر جلسه با همکاری داور مورد نظر نشستی ترتیب دهم تا به نتیجه روشن و بدون ابهام برسیم و در صورتی که دغدغه‌ای در ذهن دانشجو وجود دارد برطرف شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:کرسی آزاد اندیشی,دانشگاه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 10:25 | نویسنده : میثم اله وردی |